התמודדות עם תאונות דרכים

מנתוני הסטטיסטיקה המפורסמות מעת לעת, ניתן לראות כי כמות התאונות בהם נפגעים אנשים הינה גבוהה ביותר בהשוואה למדינות מערביות בחלוקה למס' כלי רכב.

מנתונים אלא נמצא כי כל נהג במוקדם או במאוחר, יהיה מעורב לפחות בתאונת דרכים אחת עם נפגעים במשך חייו. נהגים צעירים ,נהגים בעלי עבירות תנועה רבות יהיו בעלי סיכוי גדול יותר להיפגע או לחילופין לפגוע בתאונת דרכים.

לשמחתנו רוב התאונות מסתיימות בנזק בלבד או עם פציעות קלות לעומת זאת חלק לא קטן מהתאונות המתרחשות בישראל מסתימות בפציעה קשה יותר.

בהשוואה לכלל התאונות המתרחשות בכבישי הארץ חלק קטן מהן מסתיימות בצורה קטלנית ,כלומר במקרה מוות אחד לפחות בתאונה. מי שחווה בעברו תאונת דרכים עם נפגעים מכיר את התהליך העובר על הנהג/ת , החל מהתרחשות התאונה עצמה, דרך החלפת הפרטים, הגעה לחדר המיון, מסירת דיווח במשטרה וכן לחברת הביטוח. כל ההליך אינו קל נפשית, אבל לא נורא.

בחלק מהתאונות אנו עצמנו גרמנו להתרחשותה, במקרים אלו יתכן שגם נחווה הליך פסילת רשיון נהיגה למשך 60 יום, כתב אישום בבית משפט לתעבורה בסיומו יפסקו לחובתנו קנס,פסילה,פסילה על תנאי וכו'.

בכל מקרה לאחר כל ההליך המשפטי נחזור לכביש כנהגים. משטרת ישראל, הינו הגוף המופקד על חקירת תאונות הדרכים, במשטרת ישראל – אגף התנועה ישנה יחידת בוחני תאונות דרכים,אשר תפקידה הייחודי הינו חקירת תאונת הדרכים ואופן התרחשותה, במקרים רבים ומשיקולי כח אדם עומס וסטטיסטיקה, היא הופכת למסננת וממעטת לחקור תאונות דרכים קלות עד בינוניות.

ישנם מקרים לא מעטים בהם תאונות הדרכים מסתיימות בסגירת התיק במשטרה בטרם נעשה ולו חקירה אחת, גם במקרים בהם האחריות לתאונה ברורה לפיקוד ולאנשי המקצועה.

שיקולי המשטרה במקרים רבים הינם עפ"י שיש לציבור בתאונה, מכאן נמצא כי בתאונות אשר אין בהם הד ציבורי והתוצאות אינם קשות יסגר תיק החקירה וללא כל הסתכלות על הרשלנות או חוסר המיומנות של גורם התאונה. כל המקרים האלו מתגמדים לעומת המקרים בהם התוצאה הינה קטלנית.

כאשר אדם מעורב בתאונה קטלנית לפתע ימצא את עצמו במצב נפשי שונה לחלוטין. יחווה חקירות ארוכות בתנאי לחץ נפשי, ללא כל הפעלת רגש מצד החוקרים ואו בוחני התנועה .

רשיון הנהיגה יפסל מתוקף החוק למשך 90 יום פסילה מנהלתית, במקרים מסויימים אף יתבקש בית המשפט לאשר את הפסילה עד תום ההליכים, לצערנו הליך המשפט יכול להימשך חודשים עד שנים, במקרה בו יורשע הנהג הוא עלול למצוא את עצמו מאחורי סריג ובריח בבית הסוהר לתקופה לא קצרה וכן פסילת רשיון נהיגה לתקופה של שנים ארוכות.

עד עכשיו הכל אולי ניראה ורוד ולא קשה, הדבר הקשה מכל הוא התמודדות הנפשית אותה חווה הנהג למשך כל חייו, התמונות המראות הריחות הסבל הנפשי קשה שבעתיים מהסבל הפיזי.

תאונה קטלנית מותירה בנהג צלקת אותה ייקח איתו למשך כל חייו , אות קיין פנימית, כאשר משתלב בכל זה ההליך המשפטי הופכת התאונה לסבל משפחתי , ישנם מקרים בהם גם התא המשפחתי נהרס והנהג נשאר לבדו להתמודד עם ההליך.

בתאונה קטלנית המשימה מורכבת וממושכת, ברוב המקרים אין מנוס מפניה לאנשי מקצוע מהשורה הראשונה במדינה, כמו עורכי דין מומחים מתחום הרפואה, מומחים מתחום התאונות.

לכל זה נוסיף את ההיבט הכלכלי אשר מהווה משקל רב בכל ההליך, נהג המעורב בתאונה קטלנית יאלץ להוציא כספים רבים לצורך הגנה בהליך המשפטי ,דבר היכול להגיע לעשרות אלפים ואף מאות אלפים ,הכל תלוי בצרכי המשפט וההגנה.

 

 

חדשות ועידכונים

חדש חדש
כתובתינו החדשה למשלוח דואר: רפי וולמרק, ת.ד. 1087 קרית מלאכי 83110

התייעץ עם מומחה 
עצור !!! קיבלת כתב אישום ? אל תמהר להודות על דבר שלא גרמת לו, תתייעץ עם בעל מקצוע לפני כל צעד

סקר חדש

התפרסם סקר חדש בנושא נהיגה בשכרות, אנא שתפו את דעתכם בנושא וליחצו..

כל אדם הוא מיוחד
"בכל אדם טמון הפוטנציאל להיות מיוחד במינו - החוכמה היא למצוא את המיוחד במינו ......"

bochen4u גם בפייסבוק

מהו הפתרון להפחתת נהיגה בשכרות

מהו הפתרון להפחתת נהיגה בשכרות